mandag 3. mars 2014

Oppdrag 22 - Reklame og portrettintervju

Oppgave A:
 

Her får du et eksklusivt ghd-sett som inneholder en rettetang og hårføner. I dette fantastiske tilbudet får du også med en fancy veske som du kan ha rettetangen og hårføneren i.
Alt dette for kun 1699,-
Dette er et tilbud du ikke kan si nei til!

Bilde

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppgave B:

Portrettintervju

 I oppgave b skulle vi lage et portrettintervju av en annen elev. Jeg valgte å intervjue Silje Simensrud.

Silje er født 3. oktober 1999 på Stavanger Universitets sykehus. Faren kommer fra Stavanger og moren hennes kommer fra Odda. Hun har en storebror og en storesøster. Når bor de alle i byen Sandnes på Ganddal. Foreldrene hennes skilte da hun gikk i 3. klasse.

Hvordan var det da foreldrene dine skilte seg? Det var ikke lett for meg i begynnelsen. Jeg syns det var tungt at foreldrene mine gikk fra hverandre.

Hvordan føltes det? Jeg følte meg først og fremst helt tom innvendig. Det var så urealistisk på en måte. Men da de flyttet fra hverandre, og jeg og søsknene mine hadde to steder vi bodde, gikk det mer opp for meg.
Silje forteller også at det etter hvert føltes bedre og bedre. Hun forteller:
'Etter hvert, da vi hadde bodd to forskjellige steder en stund, gikk det opp for meg hvor mye mer jeg trivdes. Foreldrene mine var fremdeles gode venner, bare at de ikke bodde i lag lenger. Det ble mye bedre trivsel i huset etter at de gikk fra hverandre.'

Finnes det noen positive sider med å ha skilte foreldre? Haha, det gjør det selvfølgelig! For eksempel så kunne jeg tøye regler vi hadde hjemme lengre. Om moren min mente at jeg måtte legge meg klokken ni, kunne jeg si til henne som et argument at faren min lot meg være oppe til klokken ti.

Silje forteller også at hun ikke ønsker at foreldrene skulle gå tilbake å være sammen.

Hvorfor ønsker du dette?
Dette er jo fordi at jeg vet at både mor og far trives best fra hverandre, enn å være gift og bo sammen. Jeg og søsknene mine kjenner også at det er mye bedre å bo to forskjellige steder enn å mistrives sammen med moren og faren i samme hus.

Silje sier til slutt om hvordan å klare seg gjennom en skilsmisse. Hun sier det kan være utrolig tøft i begynnelsen, og at alt kan virke grått og trist. Men etter hvert vil en legge merke til at det er for det beste. Det er bare å holde ut.


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar