mandag 31. mars 2014

Oppdrag 25 - Min arbeidsuke

I uke 13 hadde hele 9. trinn arbeidsuke. Dette gikk ut på at vi skulle finne en jobb, og jobbe der den uken. På mandag uke 13 møtte vi opp på skolen for å forberede oss. Tirsdag, onsdag og torsdag var vi ute i arbeid. På fredag hadde vi presentasjon for klassen om hvordan arbeidsuken vår var og kunne deretter gå hjem. Jeg tenkte å skrive om hvordan min arbeidsuke var og om mine erfaringer ved dette.

En venninne og jeg fikk jobb i en liten bokhandel i Langgata. Bokhandelen het 'Bok & Media'. Det er en religiøs butikk som selger bøker og små interiørvarer. Dette kan være varer som stearinlys, servietter, skilt, puter og annet bordpynt.

Arbeidsoppgavene mine var ganske varierte, og det syns jeg var ganske bra. Det gjorde jobben mye kjekkere. Jeg fikk lære om hvordan man sto i kassen og slo inn summen av varer kunder kjøpte. Om det ikke var noen kunder i butikken, festet jeg prislapper på bøker og andre varer. Vi måtte også vaske litt. Vaskingen var vel noe av det kjedeligste, likevel må det jo gjøres.

Jeg syns det var en veldig god opplevelse ved en slik type jobb. Det var interessant å få prøve noe nytt og det var spennende å lære nye ting. Det var kjekt å hjelpe kunder med handelen deres og stå i kassen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar