søndag 1. mars 2015

Oppdrag 16 - Vinterferien min

Hei! I ukas oppdrag kunne vi velge litt av hvert når det kom til hva vi ønsket å skrive om. Jeg valgte derfor å skrive om vinterferien min.

I vinterferien min var jeg ute å reiste med faren min. Vi tok først fly til Amsterdam i Nederland, og samme dag tok vi tog til Brussel i Belgia. Da vi kom frem til Belgia dro vi først til hotellet og samlet oss litt etter en lang morgen med masse reising. Deretter dro vi ut å så litt i nærområde. Vi gikk å spiste på en restaurant og shoppet litt i handlegatene.
Neste dag tok vi toget tilbake til Amsterdam og der skulle vi være i fire dager. Alle dagene gikk til mye sightseeing og shopping. Det er en utrolig fin by!
Det var ekstremt mange kanaler og mange forskjellige kjekke butikker å se i. Vi var på en kanaltur gjennom byen hvor vi fikk høre litt om de ulike bygningene og kjente plassene. Vi var også utfor Anne Frank huset og så det. I tillegg var vi også innom en kjent plass som kalles "The red light District".
Vi spiste masse god mat og det var en utrolig kjekk tur! Amsterdam er en by jeg gjerne vil tilbake til.

Her kommer noen bilder fra turen:


Brussel:


Amsterdam:







 Kanaltuern:






Red light District:




Anne Frank huset:














Mer av Amsterdam:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar